fredag 30 juli 2010

Ledig idag

Kan säga soffdag men nu fick jag ett ryck, kl är halv....öhhh kvart över fem redan?! Har städat..eller håller på att städa nedervåningen just nu. Morr, morr att dammsugarpåsen var full och har inga hemma, så det fick bli sop/tvätta golvet istället men det går det med...mattorna får vara helt enkelt...slut på städmanin- den är *poff* borta! aherregud vad man la tid på städ innan man var ju städgalen som liten...nu skiter jag i om det är dammtussar lite här o var, man dör inte! :D vilken kontrast man blir som vuxen! LAT!

Nu som sagt ledig, bytte med mig själv, nästa fre fick bli idag och det ångrar jag ej, Kenny o jag har haft en underbar morgon...runt 9.00 åkte vi till tempo o köpte nybakta frallor, det är gött det!

Var har denna dagen tagit vägen?! ohlala men är utvilad tills ikväll iallafall, hembjuden till Gisela med familj och hennes farsa hade tyckt bra om Kenny sa Gisela vi tel..det är kul att man säger det och får höra att man är trevlig. :)
Man är ju trevlig när en annan är det tillbaka..offtast känner man av det direkt, personkemin när man träffar människor.

När jag kom tillbaka från sem hade min gulltant gått bort, :( En glad, rolig, där personkemin var toppen, mkt trevlig tant...usch vad saknar henne alltså!! Att aldrig mer gå dit o se henne, hon fick mig alltid på bra, roligt humör, en jordnära tant. Hon satt ofta på sängkanten när man kom o pratade med spöken. Ingen rädsla utan hon var så lugn och harmonisk...ja man kan berätta mkt om henne. Hon var iallafall en humoristisk kvinna.

Kanske man skulle fortsätta tvätta golvet nu, sen gå ut med hunden, plocka vinbär och göra sig i ordning för kvällen.

*poff*






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar