onsdag 22 december 2010

Dagarna innan julafton...






Just nu har vi det kämpigt med värmen här hemma, vaknade av 13° inne och ute -23°. Kompressorn stannade för det var för kallt, eltillskottet klarade ej av att värma huset, sen när det blev varmare ville ej kompressorn hoppa igång igen så då fick vi lura pannan att vi har 25 ampere fast vi bara ha 20 o ändra visa inställningar så nu funkar den fullt ut igen men det går sakta..just nu har vi 17 ° inne istället för 13° ...

Idag har jag jobbat en kort dag, bara 12-16 pga förkortad avlösning, skulle egentligen jobbat till halv åtta på kvällen men jag nöjde mig med till 16 pga den blev ändrad...

Jag o en tant kollade på Arn- riket vid vägens slut..hann dock ej se hela...de filmer vill jag se.

Sen efter jobbet handlade jag julmat på Willys, köpte en gasolkammin ifall vi får stömavbrott ;) och de sista julklapparna, får bli lite julklappar i år. Så mkt annat som kostar o har kostat..så vår ekonomi är lite sådär just nu men vi klarar oss iallafall.

Firar vår 12 årsdag idag istället för den 17e. Med nygjord skinka..så gött.
Sen köpte jag en bukett rosor till min blivande man..
Jag älskar dig! Nu och för alltid!

*poff*



2 kommentarer:

  1. fan vad trevligt att få betalt för att gå på bio! ;)

    SvaraRadera
  2. bio? dvd :) japp gött med sådan vård..annourlunda gott sagt..

    SvaraRadera