torsdag 20 januari 2011

Pengar, pengar, pengar?!

* Är det humant att jobba 5 till 6 timmar i sträck utan att få upp blodsockret, äta ngt, få rast..
* Är det humant att få sin medicin kl 11 istället för kl 8
* Är det humant att bli påtvingad ett schema som man ej godkänt?!
* Är det humant att ej se sina kollegor på en hel dag?

När ska vi har något att säga till om, hur länge ska vi finna oss?!
Till svar får man bara att så x pengar är ni back, så här mkt x pengar måste vi spara!?
När vi säger hur det ligger till i IRL så få man inget svar mer än pengar..
Måste man hela tiden jaga dessa kronor, när får vi pengar? När får vi känna att stressen försvinner ur våra kroppar?

*poff*




1 kommentar:

  1. Ja, jag har alltid undrat, hur lång tid ska det gå innan hemtjänsten helt brakar ihop. Fantastiska är ni som orkar jobba där. Har själv haft hemtjänst en kort period innan jag fick personlig assistent. Jag instruerade 30 olika personer under en vecka hur man flyttar mig till och från toan osv. De kom aldrig i tid och hade alltid bråttom till nästa. Säg att de enligt schemat skulle vara hos mig kl 10 och var där i en kvart. Då var deras nästa besök kl 10.15 och låg 10 min gångväg bort. Snacka om moment 22. Omöjlig arbetssituation, som både sliter ut hemtjänstpersonalen och drabbar brukarna negativt.
    Om du vill: besök gärna min blogg www.yesboxalright.blogg.se

    SvaraRadera