söndag 19 juni 2011

Helgen har bjudit på Vänner, Kalmar och trädgårdsarbete...

 Nivå 
 Ett mycket gott vin...
 Flankstek
Jag fick världens största huggkniv..

 Vaniljglass med sommarbär- jordgubbar och blåbär..
    Patricia äter vitlöksbröd :)
Sanna

I fredagskväll efter jobb och dyl..så bestämde jag, Sanna och Patricia för oss att äta ute. Det blev en runda först på Stars men det skulle ta 40 min...så vi gick vidare till Fox, bingo där... så valde att gå till  Nivå..och fasen vad gott det var med Flankstek och potatisklyftor, Mums!
Sanna tog en lättare Sallad...Patricia var sugen på glass.. :)
Vi satt ute på uteserveringen..till det började bli kallt...sen senare under kvällen landade vi på "Stars" och dansade och tog en drink..
Hallon med rom.. :)


Lördagen:
Kenny och jag vänner igen :)
Vi åkte till Kalmar, gick där i centrum, shoppade, fikade och var en snabb runda på IKEA och fastnade på Bauhaus http://www.bauhaus.se/
Så nu har vi köpt färg till altanen och det som hör till...
Har skrapat lite idag, tvätta altanen och grundmålar gör vi nog i veckan...innan vi börjar måla efter midsommar någongång...


Vårt fik i Kalmar, väljer alltid samma plats :)


På http://www.lagerhaus.se/ hittar man alltid ngt kul i inredning...
Igår blev det, bullformar, smörknivar, kökshanduk. servetter och en bricka...


Ikea med endast solcellslampor i handen..

:) nöjd med helgen..

Idag har jag vänt upp och ned på vårt trädgårdsland som var fullt av ogräs och planterat lite gott till sensommaren, hoppas jag lyckas:
*poff*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar